خواص فيزيكي چوب ترمو

۲۸ بازديد ۰ نظر

چوب ترمو خواص و ويژگي‌هاي زيادي دارد كه خواص فيزيكي يكي از خواص آن‌ها محسوب مي‌شود. خواص فيزيكي خود از عوامل مختلفي تشكيل شده است كه به صورت مجزا به بررسي هر كدام مي‌پردازيم:

وزن مخصوص چوب ترمو:

وزن چوب يكي از ويژگي‌هاي چوب ترمو است كه نسبت به ساير چوب‌ها كم‌تر خواهد بود زيرا به ميزان فرج و رطوبت موجود در چوب بستگي دارد. رطوبت تقريباً ?? درصد در وزن نهايي چوب‌ها تأثيرگذار است. سبك بودن ترمووود دليل بر كاهش رطوبت موجود در ساختار آن بر اساس حرارت دادن در دماي ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد است. از عوامل مؤثر در رطوبت موجود در ساختار چوب‌ها مي‌توان به فصل برش، شرايط آب و هوايي منطقه و غيره اشاره كرد. ناگفته نماند كه افزايش رطوبت موجود در ساختار چوب با كيفيت نهايي چوب رابطه عكس دارد. مرطوب بودن بيش از حد چوب‌ها محيط را براي رشد و تكثير قارچ‌ها، نفوذ موجودات موذي و موارد ديگر سازگار مي‌كند.

عايق حرارت و گرما:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب‌هاي ترمو، عايق گرما و حرارت است. به عبارت ديگر چوب‌ها عايق گرما و حرارت هستند در نتيجه براي ساختن عايق‌هاي حرارتي مناسب مي‌باشند. عايق گرما و يا هدايت گرمايي چوب در جهت طولي آن دو برابر بيشتر از جهت عرضي آن مي‌باشد و همچنين هدايت حرارتي شعاعي چوب‌ها از هدايت حرارتي مماسي آن‌ها بيشتر خواهد بود. هر چقدر رطوبت چوب بيشتر باشد هدايت حرارتي چوب نيز افزايش مي‌يابد.

Thermowood

Thermowood

تغيير ابعاد بر اثر حرارت:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب ترمو و يا ترمو وود، تغيير ابعاد چوب مورد نظر بر اثر حرارت مي‌باشد. حرارت دادن چوب‌ها باعث كاهش رطوبت موجود در بافت چوب‌ها مي‌شود و همچنين حجم چوب را كمي زياد مي‌كند. كم شدن حجم و كاهش رطوبت باعث كاهش جرم حجمي چوب‌هاي مي‌شود.

گرماي ويژه چوب:

گرماي ويژه چوب يكي ديگر از خواص چوب‌ها به حساب مي‌آيد. اين ويژگي باعث ايجاد ويژگي‌هاي مناسب و بسيار تأثيرگذار در كيفيت چوب‌ها مي‌شود. به عنوان مثال گرماي ويژه چوب مانع از سوختن چوب در برابر تابش نور خورشيد مي‌شود و همچنين از يخ زدن چوب‌ها در محيط‌هاي بسيار سرد جلوگيري مي‌كند. لازم به ذكر است كه ترمو وود بر اثر تابش نور خورشيد به آن تنها ممكن است مقداري تغيير رنگ بدهد، براي حل اين مشكل مي‌توان آن را رنگ كرد.

انتقال و انتشار صوت:

از ديگر خواص فيزيكي چوب‌ها مي‌توان به ويژگي انتقال و انتشار صوت اشاره كرد. چوب‌ها به علت قابليت ارتجاعي كه دارند قادر به تقويت صدا مي‌باشند. البته انتشار صوت در چوب از جهات مختلف متفاوت است. البته ميزان رطوبت و گونه‌ي چوب نيز در اين ويژگي‌ها مؤثر است. به طور كلي مي‌توان گفت سوزني برگان از لحاظ انتشار صوت و طنين بهتر عمل مي‌كنند به همين دليل از اين نوع چوب‌ها در ساختمان آلات موسيقي سيم دار به وفور استفاده شده است.

 

خصوصيات ترموود

خصوصيات ترموود

جذب صدا و تخفيف آن:

همان‌طور‌كه چوب باعث انتقال و انتشار صوت مي‌شود، قادر به جذب و كاهش شدت آن نيز مي‌باشد. چوب‌هاي سبك صداها را بهتر جذب مي‌كنند. نا‌منظم بودن سطح چوب‌ها و همچنين ميزان رطوبت موجود در آن‌ها با ميزان جذب صدا توسط آن‌ها رابطه مستقيم دارد. هر چه سطح آن‌ها نامنظم‌تر و ميزان رطوبت موجود در ساختار چوب بيشتر باشد، خاصيت عايق بودن آن در برابر صدا بيشتر نيز مي‌باشد. ترموود به دليل اين كه تحت شعاع حرارت قرار مي‌گيرد و حدود شش درصد از رطوبت آن از بين مي‌رود عايق خوبي در برابر صدا نمي‌باشد اما تا حدودي صدا را جذب خود مي‌كند.

هدايت الكتريكي و يا رساناي برق:

يكي ديگر از ويژگي‌ها و يا خواص فيزيكي چوب‌ها، هدايت الكتريكي چوب مي‌باشد. ميزان هدايت الكتريكي چوب به درصد رطوبت موجود در ساختار چوب بستگي دارد. ميزان رطوبت موجود در چوب با درصد رسانايي چوب‌ها رابطه مستقيم دارد، در نتيجه چوب‌هاي خشك مانند چوب ترمو عايق جريان برق مي‌باشند كه اين ويژگي باعث شده است تا با خيال راحت بتوان از ترموود جهت اجراي نماي داخلي و نماي بيروني ساختمان‌ها استفاده كرد. لازم به ذكر مي‌باشد كه ميزان هدايت الكتريكي با وزن مخصوص رابطه محسوسي ندارد.

 

لوستر ديواري در دكوراسيون

۲۸ بازديد ۰ نظر

 لوستر ديواري در دكوراسيون

امروزه يكي از عوامل مهم در طراحي و معماري داخلي ساختمان ها ، طراحي دكوراسيون با لوستر ديواري يا همان چراغ هاي ديواري است. اين نوع چراغ ها براي بالا بردن كيفيت محيط و ايجاد نور طبيعي بسيار مناسب هستند. لوسترهاي ديواري در انواع و اقسام مختلف و با متريال متنوعي توليد و عرضه مي شوند. اين لوسترهاي ديواري ممكن است از جنس برنز، آلومينيوم، كريستالي و يا چوبي باشند. هر كدام از اين تنوع ها مزاياي خاص خود را دارند و سليقه هاي مختلفي را پوشش مي دهند. البته بايد توجه داشت كه نورپردازي در دكوراسيون داخلي ، در هر محيطي به روش هاي مختلفي قابل اجرا است. يكي از اين روش ها ممكن است استفاده از الياف نوري پنهان يا حتي هالوژن باشد كه در بيشتر فضاهاي باز و بسته براي ايجاد نماي بيشتر استفاده مي شود. اما افرادي كه به سبك هاي لوكس و كلاسيك علاقه دارند سعي مي كنند از لوستر ديواري برنزي براي زيبايي و نوراني كردن دكوراسيون منزل خود استفاده نمايند.

ما مي دانيم كه نور و نقش آن در زندگي ما و تأثير آن در طراحي و سبك دكوراسيون امروزه بسيار چشمگير است. لوستر ديواري برنزي جزء اساسي و مهم نورپردازي و زيبايي فضا محسوب مي شود كه در قسمت هاي مختلف خانه به ويژه در اتاق نشيمن ، اتاق خواب ، اتاق نشيمن و فضاي شب بسيار موثر است و فضاي اطراف را دلپذير مي كند. لوستر ديواري برنزي همچنين براي تزئين استفاده مي شود. لوستر ديواري برنزي در طرح ها ، اشكال و اندازه هاي مختلف موجود است. لوستر ديواري برنزي با لامپ هاي ال اي دي كم مصرف مي تواند بهترين جايگزين براي لامپ هاي پرمصرف و قديمي باشد.

 

 

c7_zp3z.jpg

انواع مختلفي از لوستر ديواري برنزي وجود دارد كه هر كدام بسته به نوع خاص خود داراي طراحي و شكل متفاوتي هستند. تنوع لوستر ديواري برنزي همانند لوستر سقفي برنزي بسيار زياد است. افرادي كه از لوستر سقفي برنزي استفاده مي نمايند مي توانند از همان سبك شاخه لوستر براي لوستر ديواري برنزي نيز بهره ببرند. با اين كار هم تركيب و تناسب دكوراسيون شما حفظ مي شود و هم مي توانيد زيبايي دكوراسيون منزل خود را چندين برابر نماييد.

لوستر ديواري برنزي را مي توان به صورت تك شاخه و تك شعله و دو شاخه و چند شعله توليد نمود. براي افرادي كه علاقه خاصي به نوراني شدن بيشتر فضاي دكوراسيون منزل خود دارند مي توانند از لوستر ديواري برنزي با دو شاخه و چهار شعله استفاده نمايند. قطعاً روشنايي بيشتر دكوراسيون منزل، زيبايي هاي دكوراسيون شما را به خوبي به نمايش خواهد گذاشت و جلوه اي با شكوه به دكوراسيون منزل شما خواهد داد. براي فضاهاي كم رفت و آمد و كم اهميت نيز مي توان از لوستر ديواري برنزي با تك شاخه و تك شعله استفاده نمود.

مكان هاي زيادي براي تهيه لوستر ديواري برنزي وجود دارد. به علت وجود تقلب در لوستر ديواري برنزي، خيلي از افراد علاقه مند به اين سبك از دكوراسيون، ترس و استرس تهيه لوستر ديواري اصل را دارند. روش هاي تشخيص لوستر ديواري برنزي مشخص مي باشد اما با اين وجود خيلي ها نگران اصل بودن محصولات برنزي هستند. مطمئن ترين روش براي اين افراد را مي توان خريد از فروشگاه هاي معتبر و با سابقه درخشان در اين زمينه دانست. فروشگاه برنز نوين يك از اين فروشگاه هاي معتبر در اين زمينه مي باشد. فروشگاه برنز نوين داراي نماد اعتماد الكترونيكي است و كليه محصولات برنزي و برنجي را با ضمانت نامه كتبي اصالت محصول عرضه مي نمايد. همچنين فروشگاه برنز نوين با سايت ديجي كالا و ديوار و ترب همكاري مي نمايد. فروشگاه برنز نوين داراي مزيت هاي مختلفي است كه به چند نكته از آن ها اشاره مي نماييم. ضمانت اصالت كالا، ارسال فوري و رايگان به سراسر كشور، ضمانت سلامت ارسال، بهترين كيفيت و مناسب ترين قيمت از ويژگي هاي اين فروشگاه مي باشد. شما براي برقراري ارتباط با فروشگاه برنز نوين كافي است در ساعات روز با شماره 09026210810 تماس حاصل فرماييد تا همكاران ما راهنمايي هاي لازم را انجام دهند. همچنين براي ديدن كليه محصولات اين فروشگاه كافي است به نشاني اينترنتي فروشگاه برنز نوين به نشاني https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

پاسخ به پرسش هاي رايج در مورد ماسكهاي مقاوم در برابر كرونا

۲۷ بازديد ۰ نظر

پاسخ به پرسش هاي رايج در مورد ماسكهاي مقاوم در برابر كرونا

 

خيلي از ما پيش از زمان كرونا از ماسك به عنوان يك ابزار پر مصرف استفاده نكرده بوديم. پيش از كرونا آزادانه در تجمع ها حاضر مي شديم و به راحتي در هر جايي كه مي خواستيم بدون ماسك پياده روي مي كرديم. به همين خاطر ممكن است خيلي از ما اطلاعات زياد در مورد اين كالاي پزشكي نداشته باشيم و براي ما سوالات زيادي در مورد ماسك وجود داشته باشد. سوالاتي كه باعث مي شود گاها به برخي از ماسكهايي كه در بازار عرضه مي شوند شك كنيد و ندانيد كه آيا در برابر كرونا مقاوم هستند يا خير. تنوع كالاها به حدي زياد است كه براي خيلي از ما ممكن است سوالاتي در اين باره به وجود بياورد. در اين مطلب به پرسش و پاسخ هايي در همين مورد مي پردازيم.

 

آيا هر ماسكي را مي توان براي كرونا استفاده كرد؟

قطعا خير. هر ماسكي كاربرد خودش را دارد. خيلي از ماسكها اصلا براي كارهاي پزشكي ساخته نشده اند و كابردهاي صنعتي و يا عمومي تر دارند. تنها استفاده از ماسكهاي يكبار مصرف پزشكي شامل لايه ملت بلون مي تواند خطر كرونا را كمتر كند. پس هر ماسكي را نمي توانيد براي پيش گيري و محافظت در برابر كرونا استفاده كنيد.

 

ماسكهاي سه لايه اي را چطور از نظر درستي لايه ها بررسي كنيم؟

حتما نام ماسك سه لايه را شنيده ايد. بارها و بارها اين نام را از تلوزيون و رسانه هاي ديگر شنيده ايم. كالايي كه به عنوان متداول ترين و ساده ترين ماسكي كه براي مراقب از كرونا به كمك ما مي آيد معرفي شده است. اين محصول شامل سه لايه است. دو لايه از اين ماسكها از اسپان باند و يك لايه ديگر از جنس ملت بلون است. براي بررسي لايه ها مي توانيد بدنه ماسك را برش بدهيد. لايه مياني كه همان ملت بلون است بايد با دو لايه ديگر يعني لايه هاي رويي و زيرين متفاوت باشد. لايه مياني لايه اي بدون بافت است كه يك شكل توري مانند دارد.

 

آيا ماسك سه بعدي براي پيش گيري از كرونا مفيد است؟

بله اين ماسكها قدرت خوبي براي پيش گيري از كرونا دارند. لايه هاي اين ماسك ها هم شامل اسپان باند و ملت بلون است. تعداد لايه ملت بلون يا همان فيلتر كننده در اين ماسك ها بيشتر است. به همين دليل قدرت خيلي قابل توجهي در پيش گيري از ويروس دارند.

 

آيا حتما ماسك بايد سفيد رنگ باشد؟

خير. تفاوتي نمي كند كه رنگ ماسك چه باشد. تنها لايه هاي بهداشتي و لايه مياني مقاوم و خوب مي تواند كيفيت يك ماسك را مشخص كند. يك ماسك بهداشتي و استاندارد مي تواند با استفاده از لايه هاي اسپان باند رنگي در رنگ هاي مختلف توليد شده باشد.

 

عمر مفيد يك ماسك چقدر است؟

اگر در طول روز و در ساعت كاري ماسك مي زنيد بهتر است در هر چهار ساعت يك ماسك تازه استفاده كنيد. اين براي ماسكهاي تنفسي سه لايه اي است. در مورد ماسكهاي فست يا همان سه بعدي ها مي توانيد تا سه روز از ماسكتان استفاده كنيد. به شرط اين كه ماسك خيس يا كثيف نشده باشد. اگر ماسك خيس يا كثيف شود بايد هر چه زودتر دور انداخته شود و از ماسكي تازه استفاده شود.

 

آيا ماسكهاي فيلتر دار براي كرونا مفيد هستند؟

خير. اين ماسكها براي پيش گيري از انتقال كرونا مناسب و مفيد نيستند. كاربرد اين ماسكها كاهش ورود و فيلتر كردن هوا از ذرات و غبارات است و براي پيش گيري از ويروس مفيد نمي باشند.

 

بچه ها هم بايد ماسك بزنند؟

بله براي پيش گيري از كرونا بچه ها هم بايد حتما ماسك بزنند. ويژگي هايي كه براي ماسكهاي مفيد بچه ها وجود دارد دقيقا مشابه بزرگسالان است. بچه ها هم ممكن است كرونا بگيرند و اين ويروس به شيوه هاي مشابه مي تواند آن ها را هم درگير كند. پس بايد ماسك هاي يكبار مصرف پزشكي كه داراي لايه مياني ملت بلون باشند استفاده كنند. البته بچه هاي زير دو سال نبايد ماسك بزنند.

 

آيا پس از تزريق واكسن هم بايد ماسك بزنيم؟

بله. همچنان با تزريق واكسن هم خطر ابتلا وجود دارد و به صفر نمي رسد. خيلي از افراد با وجود تزريق واكسن كروناي شديد گرفته اند و حتي فوت كرده اند. پس رعايت پروتكل هاي بهداشتي از جمله استفاده از ماسك پس از تزريق واكسن هم بايد ادامه داشته باشد.

 

ماسك قابل شستشويي وجود دارد كه براي كرونا هم خوب باشد؟

خير. تنها ماسكهاي ملت بلون دار قابليت فيلتر كردن ويروس را دارند. چنين ماسك هايي هم قابل شست و شو نيستند. در واقع لايه ملت بلون پس از شسته شدن تغيير حالت مي دهد و ديگر خاصيت فيلتر كنندگي ندارد. پس هيچ ماسك قابل شست و شويي براي پيش گيري از اين ويروس وجود ندارد.

 

ماسكهاي پارچه اي چطور هستند؟

اين ماسكها تنها ظاهر يك ماسك را دارند و قدرت خاصي در فيلتر كنندگي اين ماسكها ديده نمي شود. چرا كه ملت بلون ندارند و همچنين داراي منافذي هستند. اين منافذ هرچند ريز خطر ويروس را تشديد مي كند. پس هرگز براي پيش گيري از كرونا از اين ماسكها استفاده نكنيد.